Portefeuillesturing
Zet jij je in om het maatschappelijk vastgoed optimaal in te zetten om beleidsdoelen te realiseren? Dat is een complexe taak waar steeds weer nieuwe uitdagingen bij komen kijken. Gelukkig kun je met vakgenoten om tafel om oplossingen te vinden voor gedeelde vraagstukken en om te leren van elkaars ervaringen. Blijft er een vraag onbeantwoord? Dan gaan wij voor je op onderzoek uit en komen terug met een stappenplan, tool of handreiking met praktische antwoorden. Zo bouwen we samen aan een sterker en professioneler maatschappelijk vastgoedbeheer.
Waarom deelnemen?
- Leer van praktijkvoorbeelden en de ervaring van collega’s.
- Bespaar tijd en verbeter de kwaliteit van je vastgoedsturing.
- Werk samen aan oplossingen die bijdragen aan lokale beleidsdoelen.
Voor wie is het netwerk?
Dit netwerk is er voor gemeentelijke medewerkers die zich richten op vastgoedsturing en portefeuillebeheer. Of je nu net begint of al jaren ervaring hebt, hier vind je inspiratie, kennis en collegiale ondersteuning.
Hoe werkt het?
Vanuit de kernvraag ‘Hoe stuur je als gemeente optimaal op je vastgoedportefeuille om beleidsdoelen te behalen?’ komen we drie keer per jaar samen. De resultaten worden meegenomen in de publicatie Van beleid naar ruimte, zodat jouw input ook verder impact heeft.
Daarnaast kun je online actualiteitencolleges volgen waarin je kennis opdoet over specifieke onderwerpen.
Waar en wanneer?
De bijeenkomsten vinden plaats op inspirerende locaties bij onze partners of in De Rooie Cent in Amersfoort. Soms organiseren we (extra) online sessies, zodat je ook vanuit huis/kantoor kunt deelnemen.
Bijeenkomsten voor 2025 zijn gepland in:
- het voorjaar
- het najaar
- Maatschappelijk vastgoeddag 2025
De precieze data worden binnenkort bekendgemaakt. Je ontvangt (na aanmelding) van ons natuurlijk een persoonlijke uitnodiging.
Als deelnemer van dit netwerk ben je ook van harte welkom bij onze actualiteitencolleges.
Ook meedoen?Leuk als je je aansluit bij dit netwerk. Neem contact met ons op via 033-258 4337 of via info@bouwstenen.nl, dan regelen wij alles voor je.
Zie ook de informatie over het partnership en de andere netwerken. |
Organisatie & informatie
Renée Petiet faciliteert het netwerk inhoudelijk. Ook zorgt zij voor de verbinding met het bredere netwerk. Gertjan Kolkman is verantwoordelijk voor de planning en organisatie binnen het netwerk om een succesvolle ervaring te creëren. Voor vragen over deelname, wensen of opmerkingen kun je contact opnemen met hun.
|
Gertjan Kolkman | |
Programma | Event Manager | |
06 - 24090428 |
|
06 - 35634898 |
Resultaten en ontwikkeld werk
- Publicatie: De rol Portefeuille managen uit 'Rollen in het vastgoedmanagement' (Bouwstenen, 2017)
- Publicatie: Reisroute - naar een gemeentelijk portefeuilleplan (Bouwstenen, 2017)
- Publicatie: Spelregels vastgoedmanagement (Bouwstenen, 2016)
- Webinfo: Spelregels portefeuillesturing (Bouwstenen)
- Webinfo: Ontwikkelwerk van Beleid naar Ruimte (Bouwstenen)